Do zadań pedagoga terapeutycznego należy prowadzenie terapii pedagogicznej, zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Kiedy udać się do pedagoga?
Do pedagoga warto udać się, gdy
- Zaistnieje potrzeba wydania opinii w zakresie obowiązku szkolnego, przebiegu nauki oraz dostosowania egzaminów
- Zauważycie Państwo u swojego dziecka trudności w uczeniu się
- Obserwowalne są opóźnienia lub zaburzenia funkcjonowania rozwoju dziecka w zakresie koordynacji, emocji, poznawczym, sprawności motorycznej.
Pedagog w Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej “Centrum Rozwoju Dziecka”:
W ramach pomocy oraz wsparcia pedagogicznego do naszej poradni zapraszamy dzieci:
- W celu wykonania diagnozy oraz wydania opinii: przyspieszenia lub odroczenia obowiązku szkolnego
- Z trudnościami emocjonalnymi oraz rozwojowymi - obniżone możliwości intelektualne, ADHD, całościowe zaburzenie rozwoju,
- Z trudnościami w uczeniu się - dysgrafia,dysortografia, dyskaukulia, dysleksja
- Mające trudności rozwojowe uniemożliwiające sprostanie wymaganiom podstawy programowej
- Z potrzebą objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną w placówce edukacyjnej
- Z trudnościami w zakresie małej, wielkiej motoryki oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej
- Z deficytami uwagi
- Z opinią o Wczesnym Wspomaganiu Rozwoju w celu oddziaływań terapeutycznych umożliwiajacych prawidłowe funcjonowanie
Podczas proponowanych aktywności wykorzystujemy różnorodność materiałów konkretnych, gier, a także pomocy, dzięki którym oddziałujemy na wszystkie sfery motywujące dziecko do podejmowania czynności stymulujących jego prawidłowy rozwój.
W naszej poradni "Centrum Rozwoju Dziecka" diagnozujemy powyższe zaburzenia w zakresie rozwoju dziecka w oparciu o następujące wystandaryzowane narzędzia:
- “Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 7-9 lat” M.Bogdanowicz, D. Kalka, E. Karpińska, U. Sajewicz-Radtke, B.M. Radtke - Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych
- “Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 10-12 lat” M.Bogdanowicz, D. Kalka, E. Karpińska, U. Sajewicz-Radtke, B.M. Radtke - Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych
- “Baterie metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 7-9 lat, 10-12 lat, 13-15 lat - Znormalizowane sprawdziany znajomości zasad ortograficznych dla klas II-VI Szkoły Podstawowej Elżbieta Karpińska,Bartosz M. Radtke - Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych
- “Kwestionariusz rozpoznania specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu” - M. Bogdanowicz