Wystawiamy następujące opinie dla placówek oświatowych
Obowiązek szkolny
- przyspieszenia obowiązku szkolnego dla dzieci, które wcześniej osiągnęły gotowość do podjęcia nauki w szkole
- odroczenia obowiązku szkolnego dla dzieci z trudnościami rozwojowymi
- spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego lub przedszkolnego poza placówką szkolną lub przedszkolną
Przebieg nauki
- dostosowania wymagań edukacyjnych do możliwości edukacyjnych, rozwojowych i psychofizycznych ucznia - dla dzieci z trudnościami emocjonalnymi i rozwojowymi np. obniżone możliwości intelektualne, dysleksja, ADHD
- indywidualizację nauczania na zajęciach obowiązkowych i dodatkowych z uwzględnieniem potrzeb rozwojowych, edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia – dla dzieci z różnego rodzaju trudnościami w uczeniu się i zaburzeniami rozwojowymi, np. dysleksja, dyskalkulia, ADHD, obniżone możliwości intelektualne, nerwica
- wpływu zaburzeń lub odchyleń rozwojowych na zachowanie ucznia – dla potrzeb ustalania ocen klasyfikacyjnych z zachowania dla dzieci, których trudności rozwojowe (np. ADHD) uniemożliwiają pełne sprostanie wymaganiom
- zwolnienia ucznia z wadą słuchu lub głęboką dysleksją z nauki drugiego języka obcego,
- objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu, szkole lub placówce dla uczniów wymagających wsparcia pedagogicznego, logopedycznego lub psychologicznego ze strony szkoły
Dostosowanie egzaminu
- dostosowania warunków przeprowadzania sprawdzianu kończącego szkołę podstawową dla ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysgrafia, dysortografia, dysleksja)
- dostosowania warunków przeprowadzania egzaminu maturalnego dla ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysgrafia, dysortografia, dysleksja)
- dostosowania warunków przeprowadzania egzaminu zawodowego dla ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysgrafia, dysortografia, dysleksja)